Docentinformatie
- Wat is T-Challenge?
- Voor wie is T-Challenge?
- Hoe werkt T-Challenge?
- Hoe werkt u als docent met T-Challenge?
- Hoe beoordeelt u deelnemers met T-Challenge?
- Waarom T-Challenge?
- T-Challenge in het kort:
Wat is T-Challenge?
Met de online businessgame T-Challenge oefenen en leren uw studenten vaardigheden op het gebied van ondernemerschap en managementbewustzijn. In praktijkgerichte en levensechte situaties. Dat maakt leren leuk én effectief. Als docent stelt u zelf eenvoudig een game samen die precies past bij uw onderwijs. Op basis van niveau en onderwerp.
Voor wie is T-Challenge?
T-Challenge is -als enige businessgame- speciaal ontwikkeld voor studenten in het Hoger Onderwijs.
Hoe werkt T-Challenge?
Twee tot acht studenten vormen het managementteam van een frisdrankenfabriek. Iedere student heeft zijn eigen rol en verantwoordelijkheid. Door de juiste beslissingen te nemen moeten zij ervoor zorgen dat ze een succesvol bedrijf bouwen. Én dat hun fabriek betere resultaten boekt dan de concurrentie (andere teams). Het gaat om beslissingen op het gebied van (kost)prijs, salaris, introductie van nieuwe producten, promotiebudget, personeelsbeleid, etc. die er voor zorgen dat de uiteindelijke klant (consumenten verdeeld in 8 verschillende segmenten) en de directe klant (supermarkten) hun producten verkiezen boven die van de concurrenten. En wel zo dat de student ook nog een gezonde marge maakt.
Hoe werkt u als docent met T-Challenge?
De game bestaat uit zes modules:
- Marketing
- Supply Chain Management (productie, inkoop & logistiek)
- Legal
- Human Resource Management
- Finance
- Internationaal
Elke module kan op drie niveaus worden gespeeld:
- Propedeuse
- Stagebekwaam
- Beroepsbekwaam
In enkele muisklikken stelt u als docent een maatwerkgame samen. U kiest uit verschillende modules, niveaus en scenario’s. Zo kunt u de game zo compleet en uitdagend maken als u wilt, passend bij het niveau van uw onderwijsprogramma. Voor de gewenste verdieping kiest u aanvullende opdrachten en specifieke scenario’s. Ook kunt u internationale scenario’s selecteren. De game kan ingezet worden als aanvulling op of ter vervanging van papieren lesmateriaal.
Voorbeeld
U wilt met een derdejaars groep uit de opleiding Marketing een game spelen met Marketing op niveau 3, HRM en Finance op niveau 2 en de andere disciplines op niveau 1. Met T-Challenge kunt u deze game op eenvoudige wijze samenstellen. Zo sluit u als docent altijd precies aan bij het competentieniveau van de student en het curriculum dat nog doorlopen moet worden.
De modules en niveaus binnen T-challenge
Hoe beoordeelt u deelnemers met T-Challenge?
Als docent bepaalt u aan het begin van de game op welke indicatoren de studenten worden afgerekend. Deze KPI’s (Kritische Performance Indicatoren) zijn in de game gedefinieerd, gewogen en opgeteld tot een managers- en ondernemersscore. De uiteindelijke beoordeling gebeurt door een vergelijking (benchmark) met de concurrenten.
Waarom T-Challenge?
Studenten krijgen de kans om de theorie toe te passen in praktijkgerichte en levensechte situaties. Dit biedt inzicht in de praktijk én in de samenhang tussen verschillende onderwerpen. Door zelf te oefenen en te ervaren dringt de informatie beter door en wordt de lesstof beter begrepen. Studenten leren inhoudelijk over alle vakgebieden én verwerven competenties, zoals ondernemen, samenwerken, managen, etc. Kortom, T-Challenge maakt het leren leuk én effectief.
T-Challenge in het kort:
- studenten verwerven competenties t.a.v. ondernemen en management
- de meest complete business game: belicht zowel theorie als praktijk
- speciaal ontwikkeld voor hoger onderwijs (als enige businessgame)
- maatwerkgame: docent bepaalt modules, niveaus en scenario’s
- zelf ervaren en oefenen maakt leren leuk én effectief
- beschikbaar in Nederlands en Engels
- sluit aan bij competentiegericht onderwijs